Jos asiat menevät niin kuin on suunniteltu ja sääolot ovat suosiollisia, niin vuonna 2026–2027 saadaan maistaa Lepaalla kasvaneista viiniköynnöksistä tehtyä omaa rypäleviiniä. Jotta tämä toteutuisi, kaivattaisiin runsaasti lunta kasvuston suojaksi. Virallisesti Suomi ei saa tässä vaiheessa myydä rypäleistä tehtyä viiniä viininä, vaan juomaa tulee kutsua nimellä ”rypäleistä käymisteitse valmistettu mieto alkoholijuoma”. Tämä johtuu siitä, että…
Lue lisää