Tekoäly puhuttaa. Usein keskusteluissa nousee esiin myös kysymys: kuluttaako tekoäly liikaa energiaa ja lisääkö se ilmastopäästöjä? Ari-Pekka Nieminen Hämeen ammatti-instituutista opettaa tekoälyn käyttöä. Ari-Pekan blogissa tarkastellaan tavallisen ihmisen tekoälyn käyttöön liittyvää energiankulutusta. Hyvä uutinen on se, että tekoälylle esitettävien kysymysten energiankulutus on hyvin pientä. Huono uutinen on, että videoiden tekeminen kuluttaa huomattavasti enemmän energiaa. Tekoälyn…
Lue lisää